Информер

српски таблоид са седиштем у Београду.

Информер је српски таблоид са седиштем у Београду. Познат је по својој политичкој пристрасности у корист владајуће Српске напредне странке и сензационалистичким причама.[2][3][4] Оптужен је за сензационализам,[5][6] као и ширење дезинформација.[7]

Информер
Информер (новине).svg
Насловница Информера.jpg
Насловна страна 22. фебруара 2022. на којој се наводи „Украјина напала Русију”
Типдневне новине
Форматтаблоид
ВласникИнсајдер тим
УредникДамир Драгић
Главни уредникДраган Ј. Вучићевић
Оснивање10. мај 2012. год.; пре 10 година (2012-05-10)[1]
СедиштеТеразије 5/7, Београд
Тираж~102.000 (наводно, 2016)
Веб-сајтinformer.rs

Од 2016. без документације тврди да је најтиражнији дневни лист у Србији, наводећи да се дневно дистрибуира преко 100.000 примерака. Новине се баве политиком, регионалним и светским вестима, популарном културом, здравством и спортом.

Бави се жутим новинарством. Познат је по објављивању лажних информација,[8][9][5][6][10] као и по вређању и дискредитовању политичких противника председника Александра Вучића.[11] Објављује чланке са шовинистичким и сексистичким предрасудама.[12][13][14][15]

Године 2015. произвео је међународни скандал објављивањем порно-снимка америчке порнографске глумице Дајмонд Фокс, уз пратећи текст у којем се лажно наводи да се на фотографији налази председница Хрватске Колинда Грабар Китаровић.[16] Ово је „оштро осудило” Министарство културе и информисања Србије које је позвало на санкције, као и посланица Азра Јасавић из суседне Црне Горе, у којој лист такође излази. Јасавићева је позвала на измене Закона како би се Информер спречио да „брутализује жене”, за које је рекла да су на мети таблоида.[17]

ЕУ против дезинформација је 2019. известио да је Информер био један од најистакнутијих српских извора лажних наратива и ратног хушкања у 2018. години.[18] Према писању српског портала за истраживачко новинарство Crime and Corruption Reporting Network, више од 700 лажних вести објављено је на насловним странама провладиних таблоида током 2018. године, у којем предводи Информер.[19][20] Многи су осудили измишљене нападе на Александра Вучића или покушаје државног удара, као и наводне поруке подршке руског председника Владимира Путина.[20] Године 2020. Twitter је угасио мрежу од 8.500 ботова који су спамовали 43 милиона твитова; ботови су хвалили председника Вучића и његову странку, подстицали про-Вучићев садржај и нападали његове политичке противнике;[21] линкови Информера су били међу најчешће сланим спамовима.[21] Дана 22. фебруара 2022, два дана пре инвазије Русије на Украјину, Информер је објавио велики наслов у коме се наводи да је „Украјина напала Русију”.[22]

У септембру 2022. објавио је интервју са серијским силоватељем Игором Милошевићем, у којем је Милошевић поручио Београђанкама да ће поново силовати и да се не опиру ако буду силоване. Интервју је изазвао протесте у којима је физички нападнут главни уредник новина, Драган Ј. Вучићевић [23][24]

Види јошУреди

РеференцеУреди

  1. ^ „Objavljen prvi broj dnevnika – 'Informer'. informer.rs. MONDO. 10. 5. 2012. Приступљено 28. 12. 2013. 
  2. ^ „Belgrade court fines editor of pro-government tabloid”. N1 (на језику: српски). 2021-05-26. Приступљено 2022-01-19. 
  3. ^ Spaic, Igor. „Serbia: Government-Friendly Tabloid Continues Attacking Independent Media”. www.occrp.org (на језику: енглески). Приступљено 2022-01-19. 
  4. ^ „BIRN Editor Wins Case Against Serbian Pro-Govt Tabloid”. Balkan Insight (на језику: енглески). 2018-04-13. Приступљено 2022-01-19. 
  5. ^ а б „U.S. ambassador dubs pro-regime tabloid Informer scum – Slavko Ćuruvija fondacija”. Slavko Ćuruvija fondacija (на језику: енглески). 1. 6. 2017. Приступљено 17. 9. 2017. 
  6. ^ а б „IZ BEOGRADA PERO ZLATAR Kako je naša predsjednica postala Diamond Fox u srpskom Informeru”. jutarnji.hr (на језику: енглески). Приступљено 17. 9. 2017. 
  7. ^ Communication and Media (на језику: српски). Belgrade: Communication Direction Institute; Faculty of Political Sciences. 2018. ISSN 2466-5452. 
  8. ^ „Serbia Tabloid Targets BIRN, Other Media, as 'Mercenaries' (на језику: енглески). Приступљено 8. 7. 2018. 
  9. ^ „Vlasnik najtiražnijih novina u Srbiji: Svi smo mi Šešelj” (на језику: хрватски). Приступљено 8. 7. 2018. 
  10. ^ „"Informer" mora da plati 150.000 dinara uredniku KRIK-a”. N1 Srbija (на језику: српски). Архивирано из оригинала на датум 07. 10. 2018. Приступљено 8. 7. 2018. 
  11. ^ Komunikacije, Neomedia. „Razgovor s vlasnikom Informera, najzloćudnijeg tabloida Balkana: Vučićeviću, jeste li vi budala? / Novi list”. novilist.hr (на језику: хрватски). Приступљено 17. 9. 2017. 
  12. ^ „GOVOR MRŽNJE: "Šiptarske svinjarije" u obradi "Informera". portalanalitika.me (на језику: босански). Приступљено 8. 7. 2018. 
  13. ^ „Ko s Informerom tikve sadi”. Dnevni list Danas (на језику: српски). 17. 11. 2016. Приступљено 8. 7. 2018. 
  14. ^ „e-novine.com – Proterajte Sonju Biserko iz Srbije”. e-novine.com (на језику: српски). Приступљено 8. 7. 2018. 
  15. ^ „NUNS: Šovinističko denunciranje Dinka Gruhonjića | Cenzolovka”. Cenzolovka (на језику: српски). 16. 2. 2016. Приступљено 8. 7. 2018. 
  16. ^ „Vučićević: "Na naslovnici "Informera" nije Kolinda Grabar Kitarović”. Avaz.ba (на језику: босански). Приступљено 26. 9. 2017. 
  17. ^ Montenegro, Cafe Del (18. 1. 2015). „Jasavić: Zaustaviti iživljavanje Informera nad ženama”. Crna Gora (на језику: српски). Архивирано из оригинала на датум 27. 09. 2017. Приступљено 26. 9. 2017. 
  18. ^ „700 False News Stories In Serbian Tabloids In 2018”. EU vs DISINFORMATION (на језику: енглески). 18. 1. 2019. Архивирано из оригинала на датум 18. 03. 2022. Приступљено 6. 3. 2019. 
  19. ^ „700 false news stories in Serbian tabloids in 2018”. Stop Fake. Приступљено 8. 2. 2019. 
  20. ^ а б „Više od 700 laži na naslovnim stranama tri tabloida u 2018. godini”. Crime and Corruption Reporting Network. Приступљено 10. 5. 2020. 
  21. ^ а б Bush, Daniel (2. 4. 2020). „"Fighting Like a Lion for Serbia": An Analysis of Government-Linked Influence Operations in Serbia” (PDF). Stanford University. 
  22. ^ „Joseph: Vučićeva šarada navodnog balansa između Istoka i Zapada”. balkans.aljazeera.net (на језику: босански). Приступљено 2022-03-06. 
  23. ^ „[VIDEO] Vučićev tabloid objavio intervju sa silovateljem, građani izašli na ulice: Žena na prosvjedu šutnula urednika”. tportal.hr. Приступљено 2022-09-28. 
  24. ^ „Vučićev tabloid intervjuirao silovatelja, pitali ga što da žene rade kad im priđe”. www.index.hr (на језику: хрватски). Приступљено 2022-09-28. 

Спољашње везеУреди