Нацрт:Телевизија у Кини

Телевизијска индустрија у Кини укључује производњу, пренос и покривање високотехнолошких програма. Кинеска централна телевизија је највећа и најмоћнија национална телевизијска станица у Кини. До 1987. године две трећине људи у Кини имало је приступ телевизији, док је данас у земљи доступно преко 3.000 канала. Кинеска телевизијска драма такође се показала жариштем у данашњој популарној култури (слично К-драмама), са добро прихваћеним кинеским телевизијским драмама попут следећих: Агенти принцезе, Нирвана у ватри, Путовање цвећа, Вечна љубав, Прича о палати Ианки, Пепео љубави, Принцеза Веиуанг, Љубав О2О, Легенда о Ми Иуе, Гримизно срце и још много тога који су прикупили милијарде погледа међу најпопуларнијим кинеским видео веб локацијама: иКиии, Јоуку, Тенцент Видео и Ле Видео. Неке драме су толико популарне и хваљене да су прерађиване и на различите језике, као и то да су се завршавале наставком. Кинеска естрадна сцена такође је постала широко успешна у популарним емисијама попут Срећни камп , Супер Девојка , Певај! Кина и друге земље стекле су светско признање, прикупивши од милиона до милијарди гледаности и освојивши бројне награде.

ИсторијаУреди

ПореклоУреди

Када је Народна Република основана 1949. године, телекомуникациони системи и објекти у Кини били су застарели и рудиментарни, а многи су оштећени или уништени током Другог кинеско-јапанског рата. Комуникације у Кини брзо су успостављене раних 1950-их година. До 1952. године главна телекомуникациона мрежа усредсређена је на Пекинг и коначно су успостављене везе са свим великим градовима, што омогућава покретање телевизијских емисија. Прва кинеска телевизијска станица на свету била је Редифjужен Телевизија ( сада АТВ, и не емитује се од 2016. године ), која је покренута у Хонгконгу 29. маја 1957. године. На копну су прва национална емитовања започела 1. маја 1958. године, и Телевизија Пекинг ( а данас Кинеска централна телевизија почевши од 1978. године ) формално је покренута 2. септембра 1958. године. Месец дана касније, прва регионална станица, Шангајска телевизија, покренута је 9. националног дана, 1. октобра 1958. године. Телевизија Љаонинг би започела годину дана касније, и 1960. године, провинције Џеђанг и Гуандунг су почеле пуна емитовања својих станица. Раст телекомуникација заустављен је општим економским колапсом након Великог скока унапред (који је почео 1958. године све до 1960. године ), али је оживео 1960-их: радио-телевизијске услуге су инсталиране у већим градовима ових година. До 1965. године у континенталној Кини је било 12 телевизијских станица, 1 национална и 11 регионалних ( у поређењу са приближно 700 конвенционалних телевизијских станица и око 3000 кабловских канала данас). Слично томе, 1978. године било је мање од једног телевизијског пријемника на 100 људи, а мање од десет милиона Кинеза имало је приступ телевизору ( 2003. године је било око 35 телевизора на сваких 100 људи, а отприлике милијарда Кинеза имала је приступ телевизији ); ширење и модернизација радиодифузних система настављено је током касних 1970-их и раних 1980-их година. До средине и касних 1970-их година, телевизијске емисије су започињале касно поподне и завршавале се у поноћ, са посебним дневним програмима током летњих и зимских распуста за студенте. Б телевизија је истовремено проширио свој програмски досег, са једног канала који је станица покренула 1958. године, мрежа је нарасла на 3 канала 1969. године. Прве кинеске телевизијске емисије у боји покренуле су телевизија Б у Хонгконгу 1967. године и Кинеска Телевизија на Тајвану 1969. године. На копно су исплавиле пробне емисије у боји које су отпочеле 1971. године на Б телевизији на каналу 2, а касније су се прошириле према регионалним станицама, а у исто време Време је да је Б телевизија пионирско национално сателитско емитовање само за главне догађаје почев од 1972. Б телевизија је у потпуности прерађен у боју 1973. године.

1980-теУреди

Министарство радио-телевизије основано је као посебна целина 1982. године ради администрирања и надоградње статуса телевизијског и радио-дифузног програма. Подређене овом министарству биле су Централна народна радиодифузна станица, Радио Пекинг и Кинеска централна телевизија. Поред тога, разни програми за обуку, тражење талената, истраживачке, издавачке и производне организације стављени су под контролу Министарства радио и телевизије. 1986. године одговорност за филмску индустрију пребачена је са Министарства културе на ново Министарство радија, кинематографије и телевизије.


Радио и телевизија су се брзо проширили 1980-их као важно средство масовне комуникације и популарне забаве. 1982. године, телевизија је била једном мером доступна само за 350 милиона кинеског становништва од милијарду људи,[1] и углавном се гледао на комуналној основи.[1] До 1985. године, телевизија је досегла две трећине становништва кроз више од 104 станице ( у односу на 52 1984. и 44 1983.); процењује се да је 85% градског становништва имало приступ телевизији. Током овог времена, садржај програма се драстично променио у односу на политичка предавања и статистичке листе из претходног периода. Типичне телевизијске емисије биле су забава, укључујући игране филмове, спорт, драму,[2] музика, плес и дечије програмирање. 1985. године почиње истраживање типичне недеље телевизијског програма које је извела шангајска публикација Вукиандиан Иу Диансхи ( дневник од радија и телевизије ) открило је да би се више од половине програма могло назвати забавом; образовање је чинило 24 процента остатка програма, а вести 15 процената. Сваке вечери представљен је широк пресек међународних вести. Већина емисија вести позајмљена је од страних новинских организација, а кинески резиме је синхронизован. Кинеска Централна телевизија је такође уговорила уговор са неколико страних емитера за забавне програме. Између 1982. и 1985. године, шест америчких телевизијских кућа потписало је споразуме о пружању америчких програма за Кину.

Од касних 1950-их, година људи у делти Бисерне реке почели су да примају канале из Хонгконга помоћу коаксијалног кабла ( од 1957. до 1973. године) и Иаги-Уда антене (1967. године па надаље). Хонгконг канали су сматрани забавнијим и имали су кантонске емисије. Такав пријем је забранила централна влада, али локално половично прихватила. Крајем 1980-их локални канали почели су да објављују емисије из Хонгконга. Кина је лансирала свој први сателитски телевизијски програм 1986. године.


1987. године Централна кинеска телевизија ( ЦКТВ ), државна мрежа, је управљала кинеским телевизијским програмима. 1985. године, потрошачи су купили 15 милиона нових комплета, укључујући приближно 4 милиона комплета у боји. Производња је била далеко мања од потражње. Будући да су се кинески гледаоци често окупљали у великим групама да гледају сетове у јавном власништву, власти су процениле да две трећине нације има приступ телевизији. 1987. године било је око 70 милиона телевизијских пријемника, у просеку 29 телевизора на 100 породица. Централна кинеска телевизија је имала четири канала који су пружали програме за преко деведесет телевизијских станица широм земље. Изградња великог новог Централног кинеског телевизијског студија у Пекингу започела је 1985. године. Централна кинеска телевизија је производила сопствене програме, од којих је велики део био образовни, а Телевизијски универзитет у Пекингу производио је три образовна програма недељно. Час енглеског језика био је најпопуларнији програм и имао је процењених 5 до 6 милиона гледалаца. Остали програми су укључивали дневне вести, забаву, телеплаие и посебне програме. Страни програми обухватали су филмове и цртане филмове. Кинески гледаоци су били посебно заинтересовани за гледање међународних вести, спорта и драме ( погледати и: Култура Народне Републике Кине ).

1990-ихУреди

У септембру 1993. године, након стицања сателитске мреже ЗВЕЗДА ТВ , Руперт Мердок је јавно изјавио: [3]

„(телекомуникације) су се свуда показале недвосмисленом претњом тоталитарним режимима сателитско емитовање омогућава житељима гладних информација многих затворених друштава да заобиђу телевизијске канале под државном контролом“

Након овога, бивши премијер Ли Пенг затражио је и издејствовао забрану сателитских антена широм земље. После тога, мрежа ЗВЕЗДА ТВ избацила је ББЦ канале из своје сателитске понуде. Ово и многе изјаве које су уследиле из Мурдоцха навели су критичаре да верују да бизнисмен тежи да умири кинеску владу како би укинуо забрану.[3] Такође се наводи да је влада Народне Републике Кине била незадовољна извештавањем ББЦ-а и претила да ће блокирати ТВ ЗВЕЗДУ на огромном тржишту континенталне Кине ако ББЦ не буде повучен. То је упркос технологији која је способна да блокира ББЦ Свет у Кини, а истовремено је учини доступном у другим земљама у којима послују.[4][5][6] На Нову годину 1994. у 06:00 по Хангжуовом времену, телевизија Џеђанг била је прва кинеска комерцијална сателитска телевизија са седиштем у источној Кини, делти Јангце. 6. октобра 1997. године у 09:00 по Хефеином времену, Анхуи телевизија је била друга кинеска комерцијална сателитска телевизија, а 28. децембра исте године у 06:00 Нањинг време, Јиангсу телевизија је била трећа кинеска комерцијална сателитска телевизија са седиштем у источној Кини, делта Јангце. 1. октобра 1998. године у 06:00 по шангајском времену, Змај телевизија ( Шангај ) (раније позната као Схангхаи телевизија ) била је четврта кинеска комерцијална сателитска телевизија са седиштем у околним областима Источне Кине, Делта Јангце ( као само земаљска бесплатна телевизија у Шангају) .

2000-теУреди

Кинеска влада је 2000. године поставила циљ промовисања спајања медија успостављањем трансрегионалних вишемедијских група вести. Такође је успоставила детаљне прописе о прикупљању средстава из медијске индустрије, сарадњи која се финансира из иностранства и развоју транс-медија.[7] Државна управа за радио, филм и телевизију, основана је крајем 2001. године, и интегрисала је ресурсе радијске, телевизијске као и филмске индустрије на централном нивоу, као и друге: радио и телевизијске, интернет компаније у највећу и најјачу кинеску мулти - медијска група која покрива подручја телевизије, интернета, издаваштва, оглашавања и тако даље. Кинеска медијска индустрија истовремено сарађује са иностраним медијским групама. До 2003. године 30 иностраних телевизијских мрежа, укључујући и Феникс телевизију, Блумберг телевизију, ЗВЕЗДА ТВ, Еуроспорт, ББЦ свет, ЦНБЦ и Кинеска забавна телевизија , ушло је у Кину са ограничењима. Истовремено, канал ЦЦ ТВ на енглеском језику ушао је у Сједињене Америчке Државе путем Фокс Интернет вести под надлежности корпорацијом новости.

ДанасУреди

ЦензураУреди

Дигитална земаљска телевизијаУреди

Кабловска телевизијаУреди

Најгледанији каналиУреди

Национална комерцијална оцена бесплатног сателитског каналаУреди

Списак националних мрежа и каналаУреди

Централна телевизија КинеУреди

Национална бесплатна комерцијална сателитска телевизијаУреди

ОсталоУреди

Нестандардна кинеска сателитска телевизијаУреди

Дечји каналиУреди

Врхунска сателитска телевизијаУреди

ОсталоУреди

ХонгконгУреди

МакаоУреди

Види такођеУреди

Спољашње везеУреди

РеференцеУреди

  1. ^ а б Link, E. Perry (2000). The uses of literature : life in the socialist Chinese literary system. Princeton, N.J.: Princeton University Press. ISBN 0-691-00197-9. OCLC 41981983. 
  2. ^ Zhu, Ying; Keane, Michael; Bai, Ruoyun (2008-10-01), Introduction, Hong Kong University Press, стр. 1—17, ISBN 978-962-209-940-1, Приступљено 2021-02-26 
  3. ^ а б „George Monbiot: The most potent weapon wielded by the empires of Murdoch and China”. the Guardian (на језику: енглески). 2008-04-21. Приступљено 2021-02-26. 
  4. ^ „FAIR”. FAIR (на језику: енглески). Приступљено 2021-02-26. 
  5. ^ „China lets in BBC TV” (на језику: енглески). 2001-01-09. Приступљено 2021-02-26. 
  6. ^ Case History 3-Hong Kong and STAR TV, Routledge, 2013-09-05, стр. 203—224, ISBN 978-0-203-03611-2, Приступљено 2021-02-26 
  7. ^ Zhu, Ying (2013-01-11). Television in Post-Reform China. Routledge. ISBN 978-0-203-93066-3.