Драган Бујошевић — разлика између измена

477 бајтова уклоњено ,  пре 2 године
м
Враћене измене 95.180.46.127 (разговор) на последњу измену корисника Miljan Simonović
м (Враћене измене 95.180.46.127 (разговор) на последњу измену корисника Miljan Simonović)
ознака: враћање
Новинарство је дипломирао на Факултету политичких наука.<ref name="Драган Бујошевић">[http://www.politika.rs/pogledi/Dragan-Bujosevic/index.1.sr.html Драган Бујошевић : страна 1 : Погледи : ПОЛИТИКА] {{Wayback|url=http://www.politika.rs/pogledi/Dragan-Bujosevic/index.1.sr.html |date=20120609070048 }}, Приступљено 2. 4. 2013.</ref> У [[ТВ Политика|Политици]] је радио од [[1976]]. до [[1989]], а од [[1989]]. до [[1993]]. је био уредник ДЕСК-а и заменик главног уредника „[[ТВ Политика|Politika]] the international weekly“. Од [[1993]]. до [[1997]]. ради у [[НИН]]-у као новинар, помоћник главног уредника и заменик главног уредника. Био је главни уредник „Европљанина“ од [[1997]]. до [[1999]], а од [[1999]]. заменик главног уредника и новинар [[НИН]]-а. У [[НИН]]-у је остао до лета [[2002]], а од [[2001]]. до укидања у [[април]]у [[2006]]. радио је за [[РТВ БК|БК Телевизију]].
 
Године [[2007]], је краће време радио за [[ТВ Ентер]], а након тога је писао серијал колумни за дневни лист Ало. Од [[2008]]. до [[2013]]. био је главни и одговорни уредник „[[Политика (новине)|Политике]]“, а након тога је прешао на [[Прва српска телевизија|Прву српску телевизију]] где је од [[2011]]. до [[2015]]. водио емисију „Став Србије“. [[5. маја]] [[2015]], изабран је за новог генералног директора [[Радио-телевизија Србије|Радио Телевизије Србије]]. Након што је [[15. јануар]]а [[2019]]. навршио 65 година живота и стекао услове за одлазак у редовну старосну пензију, Бујошевићу је мандат на месту директора [[Радио-телевизија Србије|Радио Телевизије Србије]] продужен за још шест месеци.<ref name="РТС">[http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/124/drustvo/3387236/dragan-bujosevic-ostaje-generalni-direktor-jmu-rts.html Драган Бујошевић остаје генерални директор ЈМУ РТС] , Приступљено 15. 1. 2019.</ref>
 
== Признања ==
Као главни уредник „Европљанина“, Бујошевић је кажњен по радикалско-јуловском закону о новинарству због рушења уставног поретка земље новчаним износом од око 60.000 долара 1998. године.<ref name="nljc"/> Оснивач и главни уредик таблоидног дневног листа ''[[Информер]]'', [[Драган Ј. Вучићевић]], Драгана Бујошевића прозвао је „Жути Бујке“.<ref>{{cite web|url=https://www.slobodnaevropa.org/a/tone-li-srbija-u-milosevic-medijski-mrak/27763636.html|title=Tone li Srbija u Miloševićev medijski mrak?|publisher=[[Радио Слободна Европа]]|date=29. 5. 2016|accessdate=19. 3. 2019|last=Karabeg|first=Omer}}</ref><ref>{{cite web|url=http://informer.rs/vesti/drustvo/294894/nacisto-pukao-zuti-bujke-ludji-nego-ikad-osudite-informer-zbog-tekstova-primanjima-rts|title=NAČISTO PUKAO! ŽUTI BUJKE LUĐI NEGO IKAD: Osudite Informer zbog tekstova o primanjima na RTS!|publisher=[[Информер]]|date=16. 10. 2016|accessdate=19. 3. 2019}}</ref><ref>{{cite web|url=https://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2018&mm=09&dd=06&nav_category=12&nav_id=1440234|title=Bujošević za Nedeljnik: Vreme apsolutne kretenizacije|publisher=[[Б92]]|date=6. 9. 2018|accessdate=19. 3. 2019}}</ref>
 
Емитовање серије ''[[Немањићи — рађање краљевине]]'', било је пропраћено котроверзама и критикама на рачун продукције. Пројекат је коштао 2,87 милиона евра са порезима и доприносима,<ref>{{cite web|url=https://www.dnevnik.rs/kultura/film/radane-kralevine-druga-sansa-za-nemanice-16-02-2018|title=РАЂАЊЕ КРАЉЕВИНЕ Друга шанса за Немањиће|publisher=[[Дневник холдинг]]|last=П|first=С.|date=16. 2. 2018|accessdate=19. 3. 2019}}</ref> чиме је његова израда сврстана међу најскупље телевизијске серије снимљене у Србији.<ref>{{cite web|url=http://www.kmnovine.com/2018/02/t27.html|title=Серија ''Немањићи'': спектакуларни промашај српске кинематографије|publisher=КМ Новине|date=27. 2. 2018|accessdate=19. 3. 2019}}</ref> Права на наставке телевизиских серија ''[[Убице мог оца]]'', а касније и ''[[Сенке над Балканом]]'', чије су се прве сезоне приказивале на РТС-у, уступљена су другим телевизијама, услед веће финансијске исплативости. Глумац [[Тихомир Арсић]] оптужио је Бујошевића да је намерно препустио права на приказивање [[Топ ТВ|Топ каналу]].<ref>{{cite web|url=http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B8/%D1%81%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%B0.483.html:706101-Dragan-Bujosevic-za-Novosti-Hajku-na-Nemanjice-podmetnuli-na-tviteru|title=Драган Бујошевић за “Новости”: Хајку на "Немањиће" подметнули на "твитеру"|publisher=[[Вечерње новости]]|last=Матовић|first=Д.|last2=Аџић|first2=М.|date=14. 1. 2018|accessdate=19. 3. 2019}}</ref> Ствараоци пројекта ''[[Заспанка за војнике]]'', редитељ [[Предраг Антонијевић]] и продуцент [[Макса Ћатовић]] понудили су права на филм и серију Радио-телевизији Србије, али је договор по том питању изостао.<ref>{{cite web|url=https://theworldnews.net/rs-news/zasto-ce-zaspanka-za-vojnike-biti-na-pinku-a-ne-na-rts-u|title=Zašto će "Zaspanka za vojnike" biti na Pinku, a ne na RTS-u?|work=[[Вечерње новости]]|publisher=theworldnews.net|last=Јовановић|first=Бојана|date=9. 11. 2018|accessdate=19. 3. 2019}}</ref> Бујошевић је такав потез образложио немогућношћу [[Радио-телевизија Србије|РТС]]-а да финансира производњу филмова. Такође, иако је [[Радио-телевизија Србије|РТС]] хтео да сними серију, оценио је неоснованим инсистирање на цени која би износила један евро више по епизоди од остварења ''[[Краљ Петар Први (серија)|Краљ Петар Први]]'', те навео да за исто [[Радио-телевизија Србије|РТС]] има сто одсто права. Однос Антонијевића, Бујошевић је оценио некоректним, те нагласио да је он идејни творац наслова ''Убице мог оца'' и да је РТС једини прихватио да сними ту серију.<ref>{{cite web|url=http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B8/%D1%81%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%B0.483.html:759744-Dragan-Bujosevic-Gaga-i-Maksa-sada-izvrcu-cinjenice|title=Драган Бујошевић: Гага и Макса сада изврћу чињенице|publisher=[[Вечерње новости]]|last=Јовановић|first=Бојана|date=9. 11. 2018|accessdate=19. 3. 2019}}</ref>
 
{{quote box|width=38%|align=right|quote=''РТС је од јавног сервиса постао дементни добошар непрекидне функционерске кампање СНС-а који увек заостаје и касни. Да је којим случајем Драган Бујошевић на истом положају у Јапану, одавно би извршио харакири.''|source=—[[Чедомир Антић]], март 2019.<ref>{{cite web|url=https://www.danas.rs/politika/antic-da-je-bujosevic-na-istom-polozaju-u-japanu-odavno-bi-izvrsio-harakiri|title=Antić: Da je Bujošević na istom položaju u Japanu odavno bi izvršio harakiri|website=[[Данас (новине)|Данас]]|date=17. 3. 2019|accessdate=19. 3. 2019}}</ref>}}
Челници опозиционих структура, у саставу „[[Савез за Србију|Савеза за Србију]]“, као и остали учесници протеста „[[Један од пет милиона]]“ у својим захтевима су навели и оставку Драгана Бујошевића. Бујошевићу је, као директору јавног медијског сервиса, замерена немогућност појављивања на тој телевизији пуна три месеца, док су се неки од протестаната позвали на назив његове некадашње емисије ''Није српски ћутати''.<ref name="nljc">{{cite web|url=http://www.nuns.rs/info/news/41696/dragan-bujosevic-nije-srpski-cutati.html|title=Dragan Bujošević: Nije srpski ćutati|work=[[Данас (новине)|Данас]]|publisher=[[Независно удружење новинара Србије|НУНС]]|date=18. 3. 2019|accessdate=19. 3. 2019|last=Popović|first=Aleksandra}}</ref> Дана [[16. март]]а [[2019]]. године, у вечерњим часовима, група демонстраната ушла је у зграду [[Радио-телевизија Србије|Радио-телевизије Србије]], са захтевом да се уживо укључи у програм.<ref>{{cite web|url=https://www.blic.rs/vesti/politika/protest-1-od-5-miliona-u-zgradu-rts-usli-bosko-obradovic-i-jelena-anasonovic-trazili/03l27rk|title=PROTEST "1 OD 5 MILIONA" U zgradu RTS ušli Boško Obradović i Jelena Anasonović, tražili da gostuju u "Dnevniku 2"|publisher=[[Блиц (новине)|Блиц]]|last=Gedošević|first=L.|last2=Milutinović|first2=A.|date=16. 3. 2019|accessdate=19. 3. 2019}}</ref> У згради се тада налазио уредник програма, Зоран Станојевић, док су присутни од њега тражили да буду у вестима. Након консултације са надређенима, Станојевић их је упутио да изађу из зграде.<ref>{{cite web|url=https://www.kurir.rs/vesti/politika/3223159/sudario-sam-se-sa-oko-50-protestanata-koji-su-trazili-da-udju-u-reziju-zoran-stanojevic-o-nasilnom-upadu-u-rts-bili-smo-spreceni-da-radimo-dok-je-zgrada-bila-pod-opsadom|title=SUDARIO SAM SE SA OKO 50 PROTESTANATA KOJI SU TRAŽILI DA UĐU U REŽIJU! Zoran Stanojević o nasilnom upadu u RTS: Bili smo sprečeni da radimo dok je zgrada bila pod opsadom!|publisher=[[Курир (новине)|Курир]]|date=19. 3. 2019|accessdate=19. 3. 2019}}</ref> Председник [[Српски покрет Двери|Српског покрета Двери]], [[Бошко Обрадовић]], пренео је да је видео [[СМС|тесктуалну поруку]] на мобилном телефону, садржине „Нећемо им ништа дозволити, у 21 ће их полиција избацити из зграде“, послату од стране Драгана Бујошевића.<ref>{{cite web|url=https://beta.rs/vesti/politika-vesti-srbija/108102-obradovic-ne-izlazimo-iz-rts-a-bujosevic-porucio-da-ce-ih-policija-rasterati-u-21-cas|title=Obradović: Ne izlazimo iz RTS-a, Bujošević poručio da će ih policija rasterati u 21 čas|publisher=[[Новинска агенција Бета]]|date=16. 3. 2019|accessdate=19. 3. 2019}}</ref> Програм [[Радио-телевизија Србије|РТС]]-а више пута у току вечери је прекидан, док је на првом каналу те телевизије преношено обраћање министра полиције [[Небојша Стефановић|Небојше Стефановића]]. [[Радио-телевизија Србије|РТС]] је сигнал преузимао од телевизије [[РТВ Пинк|Пинк]], а цео догађај су уредници веб-сајта [[Њуз.нет]] описали у сатиричном тону.<ref>{{cite web|url=https://www.njuz.net/program-pinka-nasilno-upao-u-program-rts-a|title=Program Pinka nasilno upao u program RTS-a|publisher=[[Њуз.нет]]|last=Milosavljević|first=Nenad|last2=Marković|first2=Viktor|date=17. 3. 2019|accessdate=19. 3. 2019}}</ref> Нешто касније, у току вечери, Драган Бујошевић је изнео своје виђење случаја, извинио се запосленима и оценио да су протести изгубили легитимитет. Рекао је да су кроз ходнике пролазили људи са моторним тестерама и да због свега тога није било могуће раније реализовати информативну емисију.<ref>{{cite web|url=https://www.blic.rs/vesti/politika/rts-bosko-obradovic-upad-protest/d3ev8cn|title=Dragan Bujošević: Mi nismo mogli da radimo svoj posao, nasilno su upali u RTS i hodnicima išli sa motornom testerom|publisher=[[Блиц (новине)|Блиц]]|date=16. 3. 2019|accessdate=19. 3. 2019}}</ref> Гостујући на телевизији [[Н1]], наредног дана, [[Драган Ђилас]] је изјавио да Бујошевић мора кривично да одговара због поистовећивања [[Радио-телевизија Србије|РТС]]-а са [[РТВ Пинк|телевизијом Пинк]].<ref>{{cite web|url=http://rs.n1info.com/Vesti/a468799/Djilas-i-Tepic-o-upadu-u-RTS.html|title=Đilas: Bujošević mora krivično da odgovara, upad u zgradu RTS-a bio spontan|publisher=[[Н1]]|date=17. 3. 2019|accessdate=19. 3. 2019}}</ref>
 
[[Радио-телевизија Србије]] остала је без права на пренос [[Квалификације за Европско првенство у фудбалу 2020.|квалификационог циклуса]] за Европско првенство у фудбалу 2020. године, што се догодило по први пут у историји рада тог медија. Уредник Спортске редакције РТС-а, Зоран Марковић, изјавио је да је на тендеру понуђено више новца него што је кућа раније издвајала за такве преносе, али да је најбољу понуду дала компанија [[Јунајтед медија]] и да са [[Радио-телевизија Србије|РТС]]-ом нису вођени преговори о уступању права.<ref>{{cite web|url=http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/124/drustvo/3469389/kako-je-rts-ostao-bez-prava-na-prenos-utakmica.html|title=Како је РТС остао без права на пренос утакмица|publisher=[[Радио-телевизија Србије]]|date=28. 3. 2019|accessdate=31. 3. 2019}}</ref> Руководство тог медија затражило је од [[Регулаторно тело за електронске медије|Регулаторног тела за електронске медије]] да испита на који начин је право на пренос утакмице из [[Лисабон]]а између [[Португалија|Португалије]] стекла кабловска телевизија [[Нова С]] у власништву [[Јунајтед група|Јунајтед групе]].<ref>{{cite web|url=http://www.zurnal.rs/fudbal/reprezentacija/77653/rts-trazi-od-rem-a-da-ispita-kako-je-utakmicu-orlova-iz-lisabona-prenosila-kablovska-televizija|title=РТС тражи од РЕМ-а да испита како је утакмицу Орлова из Лисабона преносила кабловска телевизија!|publisher=[[Спортски журнал]]|date=26. 3. 2019|accessdate=31. 3. 2019}}</ref> Јунајтед група се огласила саппштењем у ком се наводи да је Драгану Бујошевићу понуђено да [[Радио-телевизија Србије|РТС]] откупи права на реализацију преноса, али да он није исказао интересовање за склапање таквог уговора.<ref>{{cite web|url=http://www.zurnal.rs/fudbal/reprezentacija/77686/junajted-grupa-rts-da-ne-obmanjuje-gradjane-zasto-ne-prenose-utakmice-kvalifikacija-za-euro-2020|title=Јунајтед група: РТС да не обмањује грађане зашто не преносе утакмице квалификација за ЕУРО 2020|publisher=[[Спортски журнал]]|date=27. 3. 2019|accessdate=31. 3. 2019}}</ref>
 
Струковни синдикат [[Радио-телевизија Србије|РТС]]-а затражио је хитан састанак са Драганом Бујошевићем крајем [[март]]амарта [[2019]], позивајући се на одредбу о поштовању професионалних стандарда и кодекса. У писму чији је потписник Драгомир Милошевић, председник синдиката, изражено је незадовољство условима рада запоследних и уређивачком политиком јавног сервиса. У писму је наведено и да се запосленима додељују нови послови без надокнаде и ревидирања уговора о раду. С друге стране, указано је на незаконито увећавање прихода руководећих кадрова, те да је због тога рад осталих у тој кући омаловажен.<ref>{{cite web|url=https://www.danas.rs/drustvo/sindikat-radio-televizije-srbije-dvostruko-smo-ponizeni|title=Sindikat Radio televizije Srbije: Dvostruko smo poniženi|publisher=[[Данас (новине)|Данас]]|last=Živanović|first=Katarina|date=25. 3. 2019|accessdate=31. 3. 2019}}</ref> Бујошевић на писмо није одговорио.<ref>{{cite web|url=https://www.danas.rs/drustvo/bujosevic-ignorise-i-zahteve-zaposlenih-u-rts-u|title=Bujošević ignoriše i zahteve zaposlenih u RTS- u|publisher=[[Данас (новине)|Данас]]|last=Živanović|first=Katarina|date=26. 3. 2019|accessdate=31. 3. 2019}}</ref>
 
== Референце ==