Прва српска телевизија — разлика између измена

м
Избрисана беспотребна квалификација.
м (Избрисана беспотребна квалификација.)
'''Прва српска телевизија''', често поједностављено само као '''Прва''', [[Србија|српски]] је [[Терестријална телевизија|терестријални телевизијски]] [[Телевизијски канал|канал]] који се приказује од [[20. септембар|20. септембра]] [[2010]]. године. Налази се у власништву предузећа -{[[Kopernikus Corporation]]}-. Представља прву телевизију са националном покривеношћу у Србији која део програма приказује у формату слике 16:9.
 
Канал је основан [[2006]]. године, као део предузећа -{[[News Corporation]]}-, под именом [[Фокс телевизија]]. Убрзо, [[2009]]. године, предузеће се повлачи са подручја Србије, док канал купује предузеће -{[[Antenna Group]]}- и наредне године мења име у Прва српска телевизија.<ref>{{Cite news|url=https://www.blic.rs/zabava/vesti/grcka-antena-kupila-srpski-foks/1618dv5|title=Grčka „Antena“ kupila srpski „Foks“|last=|first=|date=28. 12. 2009|work=blic.rs|access-date=24. 6. 2020|archive-url=|archive-date=|dead-url=|language=sr}}</ref> Године [[2015]], -{Antenna Group}- купује предузеће [[Б92]], откада се Прва српска телевизија и Б92 налазе под истим власништвом. -{Kopernikus Corporation}- преузима [[2018]]. године власништво над свим власништвом предузећа -{Antenna Group}- у Србији и Црној Гори. Аквизиција је критикована од стране грађана, због чињенице да је [[Срђан Миловановић]], власник предузећа -{Kopernikus Corporation}-, продао кабловског оператера -{[[Kopernikus Tehnology]]}- држаном предузећу [[Телеком Србија]] за скоро 200 милиона евра, иако је вредност предзећа била знатно мања, око 10 милиона евра, затим убрзо купио власништво предузећа -{Antenna Group}- за 180 милиона евра.<ref>{{Cite news|url=https://www.juznevesti.com/Drushtvo/Medijska-udruzenja-SNS-novcem-gradjana-kupio-TV-Prvu-i-O2.sr.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+juznevesti+%28Ju%C5%BEne+vesti+-+Leskovac%2C+Ni%C5%A1%2C+Pirot%2C+Prokuplje%2C+Vranje+-+vesti+iz+ju%C5%BEne+Srbije%29|title=Medijska udruženja: SNS novcem građana kupio TV Prvu i O2|last=|first=|date=5. 12. 2018|work=juznevesti.com|access-date=24. 6. 2020|archive-url=|archive-date=|dead-url=|language=sr}}</ref> Након аквизиције су уследили многи трансфери запослених са канала Прва и [[Б92]] на друге канале, понајвише на опозиционарски канал [[Нова С]].<ref>{{Cite news|url=https://nova.rs/showbiz/najveci-medijski-transferi-oni-su-napustili-maticne-kuce/|title=Najveći medijski transferi: Oni su napustili matične kuće|last=|first=|date=17. 5. 2020|work=nova.rs|access-date=24. 6. 2020|archive-url=|archive-date=|dead-url=|language=sr}}</ref>
 
== Историја ==