РТ (RT), претходно звана Раша тудеј (рус. Россия сегодня; енгл. Russia Today — Русија данас) је међународна и вишејезичка телевизијска мрежа, односно корпорација са сједиштем у Руској Федерацији. Мрежа емитује програм на енглеском језику пуна 24 часа без престанка у 100 различитих држава на пет континената. [1]

РТ
Типтелевизијска мрежа
Земља Русија
Доступностсвет
СедиштеМосква
Датум покретања10. децембар 2005.
Веб-сајтwww.rt.com

НазивУреди

Раша тудеј је на енглеском говорном подручју позната као Russia Today што је уједно и назив телевизијске станице која у оквиру мреже емитује програм на енглеском говорном подручју.

ПрограмиУреди

Корпорација поред матичних студија у Москви посједује дописништва и локалне студије у Вашингтону, Мајамију, Лос Анђелесу, Лондону, Паризу, Делхију и Тел Авиву.

Програми:

ИсторијаУреди

Мрежа је почела са емитовањем на енглеском језику 10. децембра 2005. године са намјером да међународној сцени представи руске ставове о дешавањима у свијету, као и да представи Русију путем властитих медија. Корпорација је по оснивању запослила 100 ТВ водитеља којима је енглески језик матерњи. Британски BSkyB je 2006. године почео да преноси РТ у Великој Британији. Исте године РТ лансира свој Јутуб канал у јуну и до новембра 2007. канал доспијева на листу TOP 100 Јутуб листу најбољих канала. У августу 2007. РТ извјештава уживо са Сјеверног пола и то је било њихово прво уживо извјештавање са мјеста догађаја. Исте ове године РТ уживо извјештава за Нову Годину са Тајм Сквера у Њујорку за хиљаде гледалаца широм свијета, што је тада било најбоља реклама за РТ. РТ је 2007. године постала доступна милионима гледалаца у Њу Џерзију и Њујорку преко два најбоља кабловска провајдера у САД, Time Warner Cable и Comcast, а почела је и да емитује у Италији, Белгији и Холандији ширећи тиме свој домет у Европи.

У 2008. години РТ починње емитовање на британском Freesat-u, достигавши тако милионе гледалаца у Великој Британији. До краја 2008. је доступна у великом броју држава на пет континената. Шпански канал, RT en Español, 2009. године почиње емитовање из Москве. Данас има бирое у Мадриду, Мајамију, Лос Анђелесу, Хавани и Буенос Аиресу. Исте године РТ лансира FreeVideo, прву руску видео агенцију на енглеском језику, која даје корисницима бесплатан онлине приступ за емитовање квалитетног РТ снимка. РТ лансира и InoTV, информативни портал који прати дневне вести из Русије које покрива РТ ТВ, као и више од 100 међународних ТВ канала и преводи их на руски, омогућавајући Русима да виде како се њихова представља у иностранству. Раша Тудеј 2009. године почиње и са емитовањем у Канади преко Bell Canada достижући више од 5 милиона претплатника широм те земље. РТ шири емитовање по Азији, захвата Индију и Хонгконг.

РТ 2010. године почиње емитовање из свог студија у Вашингтону и РТ лансира нови веб-сајт, rt.com, замењујући russiatoday.com, њихов официјелни портал од 2005. RTDoc, РТ-ов је документарни канал, који 2011. почиње своју 24/7 емитовање на енглеском језику. Раша Тудеј 2012. године добија свој други International Emmy номинацију за покривање Occupy Wall Street покрета, а РТ Фејсбук страница броји преко 500,000 пратилаца, више него било који руски медиј, а испред је и многих интернационалних конкурената као што су CNBC, Sky News, Bloomberg, Deutsche Welle и Reuters. РТ се 2013. сели у нови објекат. Смјештен на преко 28.000 , посједује 6 студија, са најновијом технологијом и особљем од више од 2000 професионалаца. Ове године РТ на Јутуб постаје први ТВ канал у историји који је достигао милијарду гледалаца.

РТ је забрањен у Украјини 2014. године након руске анексије Крима,[2] док су Летонија и Литванија увеле сличну забрану 2020. године.[3][4] Немачка је забранила РТ ДЕ у фебруару 2022.[5] Након инвазије Русије на Украјину 2022. године, Пољска, а потом и цела Европска унија објавили су да формално забрањују РТ, док су независни провајдери услуга у преко 10 земаља обуставили емитовање РТ-а.[6][7] Facebook, Instagram, TikTok и YouTube су такође блокирали приступ садржају друштвених медија РТ-а у Европској унији,[8] док је Microsoft уклонио РТ из своје продавнице апликација и дерангирао њихове резултате претраге на Bing-u.[9][10] Apple је уклонио апликацију RT News свуда осим у Русији.[11]

21. фебруара 2022. покренут је пројекат "Мапа помоћи становницима Донбаса". Уз подршку овог ресурса, становници Луганске и Доњецке Народне Републике који су евакуисани у Русију могу наћи смештај. Људи спремни да прихвате избеглице могу се регистровати на веб локацији и навести број слободних места, геолокацију и контакт податке[12].

РеференцеУреди

  1. ^ RT: Corporate profile Архивирано на сајту Wayback Machine (5. јул 2011) (језик: енглески)
  2. ^ „Ukraine bans Russian TV channels for airing war 'propaganda'. Reuters (на језику: енглески). 2014-08-19. Приступљено 2022-03-02. 
  3. ^ „Kremlin propaganda channel “RT” banned in Latvia”. eng.lsm.lv (на језику: енглески). Приступљено 2022-03-02. 
  4. ^ „Radijo ir televizijos komisija uždraudė Lietuvoje retransliuoti RT programas”. lrt.lt (на језику: литвански). 2020-07-08. Приступљено 2022-03-02. 
  5. ^ Welle (www.dw.com), Deutsche. „Russia's RT channel blocked by German regulators | DW | 02.02.2022”. DW.COM (на језику: енглески). Приступљено 2022-03-02. 
  6. ^ Chmielewski, Dawn (2022-03-01). „Roku is removing RT from the Roku Channel Store in Europe - source”. Reuters (на језику: енглески). Приступљено 2022-03-02. 
  7. ^ „Russian-backed RT channel to lose Sky TV slot in UK within 24 hours”. the Guardian (на језику: енглески). 2022-03-01. Приступљено 2022-03-02. 
  8. ^ Reuters (2022-03-01). „YouTube to block channels linked to Russia's RT and Sputnik across Europe”. Reuters (на језику: енглески). Приступљено 2022-03-02. 
  9. ^ Newman, Jared (2022-03-01). „Here’s which tech companies have—and haven’t—banned Russia’s state-sponsored RT media app”. Fast Company (на језику: енглески). Приступљено 2022-03-02. 
  10. ^ Reuters (2022-02-28). „Microsoft to remove RT apps, ban Russian state-owned media ads”. Reuters (на језику: енглески). Приступљено 2022-03-02. 
  11. ^ Emerson, Sarah. „Apple Halted All Product Sales In Russia And Disabled Maps Features In Ukraine”. BuzzFeed News (на језику: енглески). Приступљено 2022-03-02. 
  12. ^ Карта помощи жителям Донбасса (на језику: руски), 21. 2. 2022, Приступљено 15. 9. 2022 

Види јошУреди

ИзвориУреди

Спољашње везеУреди

  • Званични веб-сајт (језик: енглески) (језик: руски) (језик: немачки) (језик: француски) (језик: шпански) (језик: арапски)