People (пуним називом People Weekly) је амерички недељни часопис који прати живот јавних особа као и друге популарне теме, а кога издаје Time Inc. People такође има своје интернет интернет издање, које се искључиво бави причама из света забаве.[3] Овај часопис објављује Дотдаш Мередит, подружница IAC.[4] Са читалаштвом од 46,6 милиона одраслих у 2009. години, People је имао највећу публику од свих америчких часописа, али је пао на друго место у 2018. након што је његов број читалаца значајно опао на 35,9 милиона.[5][6] People су имали 997 милиона долара прихода од оглашавања у 2011. години, што је највећи приход од оглашавања од свих америчких часописа.[7] Године 2006, часопис је имао тираж од 3,75 милиона и очекује се да ће приход премашити 1,5 милијарди долара.[8] Глобални медијски бренд Advertising Age га је прогласио „Часописом године“ у октобру 2005. за изврсност у уређивању, тиражу и оглашавању.[3] People су били на 6. месту годишње „А-листе“ Advertising Age-а и на трећем месту на Adweek-овој листи „Бренд Блејзерс“ у октобру 2006.

People
Типнедељник
ВласникTime Inc / Meredith Corporation
УредникВенди Ногл[1]
Оснивање4. марта 1974.
Језикенглески
СедиштеЊујорк,
 САД
Тираж3.527.541 (2013)[2]
ISSN0093-7673
OCLC број794712888
Веб-сајтwww.people.com

Часопис је широј јавности познат и по специјалним годишњим издањима у којима се објављују листе као што су: Најбоље и најгоре обучени, Најбогатији, Најлепши мушкарци на свету... Седишта часописа се налазе у Њујорку, Лос Анђелесу и Лондону.

People је можда најпознатији по својим годишњим специјалним издањима у којима се именују „Најлепши на свету“, „Најбоље и најгоре обучени“ и „Најсексипилнији мушкарац на свету“. Седиште часописа је у Њујорку, а има уредничке бирое у Лос Анђелесу и Лондону. Из економских разлога, затворени су бирои у Остину, Мајамију и Чикагу 2006.[8][3]

Историја уреди

Ендру Хајскел, који је у то време био главни извршни директор Тајме Инк. и бивши издавач недјељника Лајфе магазина, заслужан је за идеју за оснивање часописа People. Оснивачки главни уредник часописа People био је Ричард Столи, бивши помоћник главног уредника часописа Life и новинар који је купио Запрудеров филм о атентату на Џона Ф. Кенедија за Тајм Инк. 1963. године. Први издавач часописа People био је Ричард Ј. „Дик” Дарел, још један ветеран Тајма

Столи је окарактерисао часопис као „враћање људима који изазивају вести и који су ухваћени у њих, или заслужују да буду у њима. Наш фокус је на људима, а не на питањима.”[9] Столијева скоро религиозна одлучност да часопис буде фокусиран на људе значајно је допринела његовом брзом раном успеху. Сматра се да иако је Тахме Инк. уложио процењених 40 милиона долара у овај подухват, часопис је пропао само 18 месеци након свог дебија 25. фебруара 1974. У почетку се часопис продавао првенствено на киосцима и у супермаркетима. Да би часопис излазио сваке недеље, чланови оснивачког особља су регуларно спавали на поду својих канцеларија две или три ноћи сваке недеље и озбиљно су ограничавали све небитне спољне ангажмане. У премијерном издању за недељу која се завршава 4. марта 1974. на насловној страни се налазила глумица Мија Фароу, која је тада глумила у филму Велики Гетсби. То издање је такође садржало приче о Глорији Вандербилт, Александру Солжењицину и супругама америчких ветерана из Вијетнама који су нестали у акцији.[8] Часопис је, осим насловнице, штампан и црно-белој техници. Почетна цена била је 35 центи (еквивалентно 1,78 $ године 2018).

Језгро малог уредничког тима чинили су други уредници, писци, фотографи и фото уредници из часописа Лајф, који је престао да излази само 13 месеци раније. Ова група укључивала је главног уредника Столија, старије уреднике Хала Винга (оца ESPN водитеља Треја Винга), Сама Ангелофа (оснивачки главни уредник Ус магазина) и Роберт Емет Гина, млађи (бивши писац Лајфа и такође филмски и телевизијски продуцент ); писци Џејмс Вотерс (позоришни рецензент) и Роналд Б. Скот (касније биограф председничког кандидата Мита Ромнија); бивши главни уредник Тајма Ричард Бургхајм (касније оснивач Тајмовог неуспешног кабловског телевизијског магазина Вју); шеф фотографије, Лајфов фотограф, Џон Лоенгард, кога је наследио Џон Доминус, истакнути фотограф Лајфа; и дизајнер Бернард Вабер, аутор и илустратор серије књига за децу Lyle The Crocodile. Многи угледни фотографи Лајфа такође су дали свој допринос часопису, укључујући легенде Алфреда Ајзенштада и Гјона Мили и звезде у успону [Co Rentmeester[|Ко Рентмистер]], Дејвид Барнет и Бил Еприџ. Остали чланови прве редакције били су уредници и писци Рос Дрејк, Ралф Новак, Бина Бернард, Џејмс Џером, Сели Мур, Мери Веспа, Ли Волферт, Џојс Вансли, Курт Дејвис, Клер Крофорд-Мејсон[10] и Џед Хорн, касније уредник часописа The Times-Picayune у Њу Орлеансу.

Године 1996, Тајм Инк. покренуо је часопис на шпанском језику под називом People en Español. Компанија је саопштила да се нова публикација појавила након што је издање оригиналног часописа из 1995. године дистрибуирано са две различите насловнице, на једној је приказана убијена Тејано певачица Селена и на другој хит телевизијске серије Пријатељи; насловница Селене је распродата док друга није.[11] Иако је првобитна идеја била да преводи чланака из енглеског часописа на шпански језик чине половину садржаја, People en Español временом је дошао до потпуно оригиналног садржаја.

Аутлук група је 26. јула 2013. објавио да затвара индијско издање часописа People, које је почело да излази 2008. године.[12][13]

У септембру 2016. године, у сарадњи са Entertainment Weekly, People је покренуо People/Entertainment Weekly Network. То је „бесплатна онлајн видео мрежа подржана огласима... која покрива познате личности, поп културу, животни стил и приче о људским интересима“. Она је преименована је у PeopleTV у септембру 2017. године.[14] У децембру 2016, ЛаТавија Роберсон се посвађала са People након што су они наводно погрешно цитирали и лажно представили њен интервју на мрежи.[15][16][17]

Корпорација Мередит је купила Тајме Инк, укључујући People, 2017. године.[18] Године 2019, уредник часописа People Џес Кагл објавио је да се повлачи са своје улоге.[19] Касније је објављено да ће га заменити заменик уредника Дан Вејкфорд, који је раније радио за In Touch Weekly.[20] Лиз Вакаријело је именована за новог главног и одговорног уредника 23. фебруара 2022. године, заменивши Дана Вејкфорда.

Дотдаш је 6. октобра 2021. купио People, укључујући Entertainment Weekly, InStyle и Chip and Joanna Gaines' Magnolia Journal[21] у уговору од 2,7 милијарди долара.

Teen People уреди

Године 1998, часопис је представио верзију намењену тинејџерима, под називом Teen People.[22] Међутим, 27. јула 2006. компанија је објавила да ће престати са објављивањем Teen People. Последње издање је објављено у септембру 2006. године.[23] У замену, претплатници на овај часопис су добили Entertainment Weekly за остатак својих претплата. Постојали су бројни разлози за гашење публикације, укључујући пад огласних страница, конкуренцију других часописа оријентисаних на тинејџере и интернет, и смањење тиража.[24] Teenpeople.com је спојен са People.com у априлу 2007. People.com „садржи приче фокусиране на тинејџере које су означене као TeenPeople.com,”" објаснио је Марк Голин, уредник People.com. О одлуци да споји брендове, рекао је: „Имамо саобраћај на TeenPeople-у, People је већи сајт, зашто их не бисмо комбиновали и да промет тинејџера иде на једно место?“[25]

Референце уреди

  1. ^ „Wendy Naugle Appointed Editor-in-Chief of PEOPLE”. PR Newswire (Саопштење). 1. 9. 2022. Приступљено 2022-10-20. 
  2. ^ „Consumer Magazines”. Alliance for Audited Media. Архивирано из оригинала 27. 2. 2019. г. Приступљено 31. 12. 2018. 
  3. ^ а б в Martha Nelson Named Editor, The People Group Архивирано јануар 5, 2011 на сајту Wayback Machine, a January 2006 Time Warner press release.
  4. ^ Jerde, Sara (12. 6. 2018). „Here's What Meredith Is Doing With Some of the Time Inc. Titles It Inherited”. Adweek. Приступљено 16. 1. 2019. 
  5. ^ Johnston-Greene, Chandra (18. 5. 2009). „AARP Shows Largest Growth in Readership”. Folio Magazine. Приступљено 9. 9. 2012. 
  6. ^ „AARP Widens Its Lead as America's Most-Read Magazine”. Folio (на језику: енглески). 21. 6. 2018. Приступљено 27. 6. 2020. 
  7. ^ Flamm, Matthew (10. 1. 2012). „Magazines eke out gains in 2011”. Crain's New York Business. Приступљено 9. 9. 2012. 
  8. ^ а б в Goldsmith, Jill (9. 7. 2006). „People who need People”. Variety. Приступљено 2021-02-26. 
  9. ^ „The Press: People's Premiere”. Time. 14. 3. 1974. 
  10. ^ „People's Magazine”. Cosmopolitan. 188: 206. 1980. 
  11. ^ "Grad Named Head of People en Español" Архивирано јануар 3, 2005 на сајту Wayback Machine. Tufts University. February 29, 2004.
  12. ^ „Outlook to close down international titles - People, Geo and Marie Claire”. Best Media Info. 26. 7. 2013. Приступљено 16. 3. 2014. 
  13. ^ Pahwa, Nikhil (29. 7. 2013). „On The State Of The Magazine Industry In India; Outlook Shuts Three Magazines”. MediaNama. Приступљено 16. 3. 2014. 
  14. ^ Spangler, Todd (14. 9. 2017). „'PeopleTV' Is New Name of Time Inc.'s Celeb and Entertainment Online Network”. Variety. Приступљено 12. 4. 2018. 
  15. ^ „Destiny's Child Alum LaTavia Roberson Opens Up About Heartbreaking Miscarriage: 'Her Spirit Has Guided Me'. 
  16. ^ „Former Destiny's Child Member LaTavia Roberson Has a Bone to Pick With People Magazine”. BET.com. 
  17. ^ „Ousted Destiny's Child Member LaTavia Roberson Is Pretty Pissed About An Interview She Gave”. Oxygen. 29. 12. 2016. 
  18. ^ „Meredith Is Buying Time Inc. for $1.8 Billion”. Fortune (на језику: енглески). Приступљено 15. 3. 2019. 
  19. ^ „Jess Cagle stepping down as editor in chief of PEOPLE”. Entertainment Weekly (на језику: енглески). Приступљено 15. 3. 2019. 
  20. ^ „Dan Wakeford Named People's New Editor in Chief, Replacing Jess Cagle”. Adweek (на језику: енглески). Приступљено 15. 3. 2019. 
  21. ^ „IAC's Dotdash Acquires People Magazine Publisher Meredith Corp. in $2.7B Deal”. Hollywood Reporter (на језику: енглески). 6. 10. 2021. Приступљено 6. 10. 2021. 
  22. ^ „Tweens, Teens, and Magazines” (PDF). Kaiser Family Foundation. јануар 2013. Архивирано из оригинала (PDF) 8. 12. 2015. г. Приступљено 19. 8. 2015. 
  23. ^ "Teen People magazine closes, but website will still continue". The New York Times. July 26, 2006.
  24. ^ Medialifemagazine.com.”. Medialifemagazine.com. 26. 7. 2006. Архивирано из оригинала 16. 10. 2006. г. Приступљено 15. 1. 2011. 
  25. ^ „TeenPeople.com to Merge Into People.com”. Mediaweek. 11. 4. 2007. Архивирано из оригинала 23. 2. 2008. г. Приступљено 15. 1. 2011. 

Спољашње везе уреди