Википедија:Uživo/subota, 13. maj 2006.

Delfina i Bonzo sede kod Gorana u stanu

Kao što je višestruko najavljivano, ovaj vikend je rezervisan za FESTIVAL SLOBODNE KULTURE. Taj festival je održan u saradnji Vikimedije sa LUG-om i FSN-om, kao i velikim brojem drugih organizacija koje su pomogle u realizaciji plana, uključujući i DEZ.org, BGVajrles, Gradilište itd. Najvažniji događaj za Vikimediju je bio, bez pogovora, dugo očekivani dolazak (de fakto) "pi ara" Vikimedijine zadužbine i jednog od članova Vikimedije Francuske, Delfin Menar (mi smo je interno zvali Delfina, zato što je srbizovano ujedno i lakše :). Njen dolazak je zakazan pre oko mesec dana, kada nam je Džimbo Vejls otkazao još duže očekivani dolazak, zbog privatnih problema. Ovo je kratki uvod, a sada glavno!

U Maveriku: Miloš priča sa ljudima iz Bete, Dragan zagovara Delfinu dok Goran sluša, a Bozno belo posmatra

Sastanak radi organizacije i koordinacije festivala je bio zakazan već za 9 sati ujutru. Ja sam stigao oko pola 10 i na prvom spratu Doma omladine, u kafiću Maverik (valjda se tako zove), sedeli su Miloš, Marko, Brane, Ivan i još neki ljudi (kako sam razumeo, linuksaši iz Makedonije). Pričali su, kako sam uspeo da čujem, o hardveru, što je donekle i bilo očekivano, s obzirom na to ko je sve prisustvovao u to vreme. Nedugo zatim sam primio poziv od Gorana, koji me je, zajedno sa Bonzom, čekao u Bonzovim kolima. Naime, vreme je bilo da nas trojica odemo do aerodroma i sačekamo Delfinu, koja je letela avionom iz Milana, gde se videla sa italijanskim Vikimedijancima. Na aerodrom smo stigli dosta pre vremena, pa smo zato posetili aeronautički muzej, ili bar pogledali i fotografisali eksterijer istog. Potom smo sačekali i priseli u kafiću terminala za doček putnika koji putuju iz inostranstva i uz hladno piće polemisali o temama kao što su IQ, izvesne trake (o kojima je Goran pisao u Vikipediji) i slično.

Ivan i Milica nešto pričadu

Avion je sleteo čak i pre predviđenog vremena, tako da nismo morali dodatno da čekamo. Odmah smo potom seli u auto i Bonzo nas je odvezao do Goranovog stana, koji je bio predviđen kao prenoćište za Delfinu. Pošto smo se malo odmorili, Goran, Delfina i ja smo se prošetali do Doma omladine (Delfina je usput, naravno, fotografisala, a mi smo joj objašnjavali šta je šta), gde je već pristigao Dragan, kao i ljudi iz Bete. Miloš je u početku pričao i dogovarao se sa dotičnim ljudima, dok su Dragan i Delfina (mada i ostali) pričali o licencama, pravnim problemima sa kojima se Vikimedija može susresti, kao i o raznim temama vezanim za Vikipediju, Vikimediju, Vikimaniju, Odbor zadužbine, mejling liste, komitete itd. U međuvremenu su pristigli i Goldfinger, Jovana i Dragan Ambrozić, a na festivalu su, uopšte, bili prisutni razni linuksaši, ljudi iz BGVajerlesa, žene iz organizacije "Žene na delu", umetnici iz DEZ.org kao i mnogi drugi učesnici.

Vide se i Brane i Goldi
Miloš, Jovana i Marko pomno slušaju Delfininu priču

Pošto smo malo posedeli i popričali u Domu omladine, a onda i ručali u pekari, krenusmo (Miloš, Delfina, Goran, Brane, Marko i ja) u šetnju do Kalemegdana preko Knez Mihajlove. Usput je, naravno, bilo reči o mnogo čemu. Na Kališu smo sreli i Nikolu koji se šetao sa Nevenom i obećao je da će doći sutradan. Potom smo sedeli na zidinama i razgovarali o Vikipolitici, događanjima u drugim zajednicama i raznim problemima na koje Vikipedija i Vikimedija nailaze u svom razvoju. Nakon ove poduže šetnje smo polako počeli da se vraćamo kući - Delfina, Goran i ja smo otišli do Goranovog stana, gde je Goran pokupio neke svoje stvari i otišao u Mirjevo, a Delfina i ja smo ostali sami, jer je bio dogovor da ja prespavam u Goranovom stanu, kako bih tokom večeri i sutradan ujutru pravio društvo Delfini. U međuvremenu, Miloš i Brane su se vratili u DOB zato što je Miloš glavni organizator celog događaja, pa je morao da koordinira iz prve ruke, posebno onim večernjim delom (muzički program). Za to vreme, Delfina i ja smo razgledali Delfinine fotografije koje je snimila dok je bila u Nemačkoj, Italiji i u Beogradu, a nakon večere iz MekDonaldsa i surfovanja po netu, ovaj dugačak dan se konačno završio! (možda nije trebalo puno da detaljišem povodom ovog dela za koji samo ja znam, ali i to je na neki način bio deo sastanka ;) --Filip § 23:32, 15. maj 2006. (CEST)[odgovori]